BAGAIMANA UTK MENYERTAI KAMI?

Anda boleh menyertai kami di MBI COMMUNICATION dengan cara yang amat mudah:

Langkah 1 : Bank in ke nombor akaun seperti berikut (yuran pendaftaran RM15, baki selebihnya akan dipindahkan sebagai modal deposit permulaan anda):
Nama akaun : AHMAD AJISMEE MOHAD
CIMB            : 13020020745050
Maybank     : 5630 6411 6154

Langkah 2 : Isi borang untuk Pendaftaran Agen Baru atau SMSkan maklumat diri anda seperti format yg telah ditetapkan.

Langkah 3 : Permohonan anda akan diproses dalam masa 30 minit daripada tempoh sms yang telah dihantar kepada kami

Langkah 4 : Anda memulakan perniagaan bersama kami!!!

JADI TUNGGU APA LAGI? SERTAI KAMI SEKARANG!

………………………………………………………………………………………………

PENDAFTARAN AHLI BARU

Untuk proses pendaftaran ahli baru, sila lengkapkan borang permohonan berikut.

ATAU

  • SMSkan maklumat seperti format di bawah ke 013-9987499 SAHAJA

taip : MBIDAFTAR<jarak>NO H/P yang akan didaftarkan<jarak>Nama Penuh<jarak>Nama Bank<jarak>Tarikh@Masa Bank in<jarak>Jumlah(RM)<jarak>Nama Penuh Agen yg memperkenalkan agen baru

HANTAR KE 013-998 7499 atau hubungi nombor yang sama.

Contoh: MBIDAFTAR 0191234567 Ahmad Ajismee Mohad CIMB 20.11.2008@1300 RM100 Nor Hazwanie Mohd Fadzil

……………………………………………………………………………………………..

MAKLUMAT AKAUN

Nama akaun : AHMAD AJISMEE MOHAD
CIMB            : 1302 0020745 050

Maybank     : 5630 641 1 6154

75 Responses to BAGAIMANA UTK MENYERTAI KAMI?

  1. Ariffuddin says:

    26 JUL 2008, SAT,08:53 3rdPartyTransfer – 162106470859 135.00 Successful
    Favourite3rdPartyTransfer (AHMAD AJISMEE BIN MO) 163064138025 1259399070

    Saya telah mmbuat pembayaran pendaftaran Rm35.00 Dan Penambahan Modal Rm100.00
    Sila Daftarkan sy

    SMS jg telah dhantar pada 014-8166266

  2. mbic says:

    Terima kasih atas kepercayaan anda kpd pihak kami. Diharapkan anda berpuas hati dgn perkhidmatan yg telah kami berikan. Selamat menjalankan perniagaan bersama kami.

    Terima kasih,
    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  3. sudin says:

    bagaimana langkahx utk daftar ahli baru.

  4. Abdul Rahman bin Usop says:

    saya ingin mendaftarkan rakan saya, jadi bagaimana caranya? ada bonus tambahan atau tidak?

  5. mbic says:

    Untuk pendaftaran seorang ahli baru, agen yg memperkenalkan agen baru itu akan diberikan komisen sebanyak RM 10 yang mana akan dipindahkan terus ke akaun deposit dealer. Cara utk mendaftarkan ahli baru, sila sms kan maklumat yang diperlukan kpd syarikat mengikut format seperti di bawah:

    taip : MBIDAFTAR(jarak)NO H/P rakan yang akan didaftarkan(jarak)Nama Penuh Rakan(jarak)Nama Bank(jarak)Tarikh@Masa Bank in(jarak)Jumlah(RM)(jarak)Nama Penuh Agen yg memperkenalkan agen baru

    HANTAR KE 013-998 7499 atau hubungi nombor yang sama.

    Contoh: MBIDAFTAR 0191234567 Ahmad Ajismee Mohad CIMB 20.11.2008@1300 RM100 Nor Hazwanie Mohd Fadzil

    Terima Kasih,
    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  6. AHMAD TAMIZI MHD SAAI says:

    Bagaimana saya nak daftar sebagai ahli….

  7. mbic says:

    Saudara Tamizi,

    Utk mendaftar sbg ahli, encik bolehlah bank in ke akaun syarikat sebanyak RM135.00 (RM35;pendaftaran & RM 100;deposit)
    Seterusnya encik SMSkan maklumat bank in tadi kpd syarikat iaitu di nombor 0139987499 atau encik boleh hubungi terus ke nombor tersebut utk mendapatkan maklumat yg lebih terperinci. Setelah proses pendaftaran encik berjaya, encik sudah boleh mula membuat jualan kpd pelanggan pada masa itu juga. Untuk keterangan yg lebih terperinci, encik boleh hubungi kami di nombor 0139987499.

    Terima Kasih,
    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  8. Placidus Dalus says:

    Berapa jumlah sebenar pendaftaran yang diperlukan untuk mendaftarkan downline?

    Berapa jumlah komisen yg seharusnya diperolehi oleh si pengenal?

    Berapakah jumlah kredit yang diberi kepada ahli baru sebaik meeka mendaftar mendaftar?

    Beberapa soalan ini telah ditanya diatas tetapi terdapat percanggahan daripada penjelasan yang diterima sebelum ini. Oleh itu saya ingin mendengar penjelasan daripada syarikat ini sendiri.

  9. mbic says:

    Encik Placidus,

    Jumlah sebenar bagi pendaftaran dealer baru adalah tidak ditetapkan. Ia bergantung kpd jumlah wang individu tersebut telah bank in kepada syarikat. Hal ini disebabkan wujudnya pakej percubaan kpd dealer baru, namun begitu, hanya yuran pendaftaran sebanyak RM35 sahaja yg ditetapkan oleh syarikat yang dikenakan pada setiap ahli baru. Untuk modal, terpulang kpd agen baru itu sendiri. Contohnya, jika agen baru telah bank in sebanyak RM100 kepada syarikat, secara automatik syarikat akan menolak yuran pendaftaran RM35 dan jumlah selebihnya iaitu RM65 akan dikreditkan sbg modal dalam akaun deposit dealer yang anda telah perkenalkan.

    Syarikat akan memberi komisen sebanyak RM10 kpd setiap agen yg telah memperkenalkan agen baru. Namun, kadar tersebut akan berubah mengikut keaktifan dealer tersebut dalam memperkenalkan dealer-dealer baru yg mendaftar.

    Seperti yang telah dinyatakan, jumlah deposit yg akan dikreditkan ke akaun dealer baru bergantung pd jumlah wang yang telah di bank in oleh individu itu ke akaun syarikat.

    Terima Kasih

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  10. mama says:

    kalau saya nak daftar ahli baru…adakah duit akaun tpup saya akan ditolak 35…
    ahli saya kena masukan duit pendaftaran dalam akaun ats nama ajismee ke atau akaun saya?

  11. mama says:

    easyreload dgn mbi ni syarikat yg sama ke?maaf bertanya?

  12. mbic says:

    Saudari,

    Easyreload adalah syarikat hak milik penuh CELCOM, manakala MBI COMMUNICATION adalah salah satu syarikat yg memasarkan produk easyreload ini kpd agen-agen kecil. Kami bukan hanya memasarkan easyreload CELCOM sahaja, malahan kami turut memasarkan produk easyreload lain spt MAXIS dan DIGI.

    Harap Maklum,
    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  13. mbic says:

    Mama,

    Utk pengetahuan saudari, akaun deposit anda tidak akan ditolak kerana yuran pendaftaran ahli baru perlulah ditanggung oleh individu itu sendiri. Jika seseorang ingin menjadi ahli, dia hendaklah memasukkan sejumlah wang (sbg modal dlm akaun depositnya nanti) ke dalam akaun Ahmad Ajismee beserta dgn yuran pendaftarannya. Setelah permohonannya selesai diproses, syarikat akan memasukkan komisen sebanyak RM10 ke dalam akaun deposit saudari kerana saudari telah memperkenalkan ahli baru itu.

    Terima Kasih,
    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  14. wazie says:

    apakah langkah sebenar mendaftarkan ahli baru… saya masih keliru.

    daftar ahli baru guna sms dahulu
    ATAU
    minta ahli baru bank in duit deposit dalam akaun Ahmad Ajismee?

    selepas ahli baru bank in duit deposit, saya atau dia yang hantar SMS pengesahan proses bank in?

    bagaimana syarikat tahu bahawa saya yang memperkenalkan ahli baru?

  15. mbic says:

    Saudara/saudari,

    1. Utk pendaftaran ahli baru, anda boleh menghantar maklumat individu yg ingin menyertai kami tersebut kepada kami terlebih dahulu. Setelah ahli baru itu bank in ke akaun Ahmad Ajismee dan dia menghantar maklumat pemindahan wang itu kpd kami, kami akan memproses pendaftarannya dan memasukkan komisen kpd anda.

    2. Anda juga boleh menyarankan rakan anda itu untuk bank in kpd kami terlebih dahulu, kemudian menghantar maklumat dirinya kpd kami serta menyebut nama anda sebagai agen yg memperkenalkannya kpd syarikat.

    Harap maklum.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  16. azam says:

    1. Jika ahli baru yg saya perkenalkan itu telah bank in duit ke akaun Ahmad Ajismee, maklumat pembayaran ini kena hantar ke no telepon Ahmad Ajismee( 0139987499) atau ke no telepon syarikat?
    2. Apa maklumat yg perlu ditaip oleh ahli baru itu untuk dihantar ke pihak syarikat? Ada format tertentu tak?

  17. mbic says:

    Saudara Azam,

    1) Maklumat pemindahan wang itu hendaklah di hantar ke no 0139987499 krn Ahmad Ajismee adalah pengendali syarikat ini. Jadi tak ada bezanya jika anda menghantar maklumat tersebut ke no Ajismee atau no syarikat.

    2) Ahli baru itu sendiri atau agen yg memperkenalkannya hanya perlu menghantar maklumat pemindahan wang seperti nama bank, tarikh&masa bank in, jumlah, nama penuh, ic serta no yang ingin didaftarkan sbg easyreload. Format:

    MBIDAFTAR(jarak)NO H/P rakan yang akan didaftarkan(jarak)Nama Penuh Rakan(jarak)Nama Bank(jarak)Tarikh@Masa Bank in(jarak)Jumlah(RM)(jarak)Nama Penuh Agen yg memperkenalkan agen baru

    HANTAR KE 013-998 7499 atau hubungi nombor yang sama.

    Contoh: MBIDAFTAR 0191234567 Ahmad Ajismee Mohad CIMB 20.11.2008@1300 RM100 Nor Hazwanie Mohd Fadzil

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  18. umar says:

    Askm. Saya dari Kapit Sarawak ni cik, yang saya risau network kita di sini selalu terganggu. Ada tak jaminan tentang urusan topup ni maksud saya kalu hujan tak kacau ka? Tunggu gaji nanti baru kita bankin….

  19. Saya dah buat payment..tapi mcm mana sy nk tau yg sy dah blh mula???

  20. AKUM…kalau saya ingin tukar no telefon boleh ker.bagaimana caranya.contoh masa daftar dulu 019555555 dan ingin tukar ke no 0194443030.boleh ker

  21. mbic says:

    Wsalam
    Saudara Abdul Hamid,

    Saudara boleh menukar nombor tel yg telah didaftarkan dgn kami kpd nombor lain. Tetapi setiap pertukaran nombor tel baru akan dicaj sebanyak RM5, yg mana akan ditolak daripada akaun deposit anda. Harap maklum.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  22. mbic says:

    Wsalam
    Saudara Umar,

    Kami tidak berani berjanji apa-apa mengenai masalah rangkaian yg bakal saudara hadapi ketika menggunakan perkhidmatan kami di tempat saudara. Tetapi utk pengetahuan saudara Umar, setakat ini pelanggan-pelanggan kami dari Sabah dan Sarawak tidak menghadapi masalah dgn rangkaian talian di sana, jadi kami sarankan supaya saudara mencuba dulu perkhidmatan kami. Sekiranya saudara berpuas hati dengan perkhidmatan kami, bolehlah saudara teruskan bersama kami, atau sebaliknya. Kami amat berbesar hati untuk menerima keahlian agen-agen baru seperti saudara untuk bersama-sama kami dalam menjalankan perniagaan ini. Terima kasih.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  23. mbic says:

    Saudari Akmal Mardhiah,

    Pertama sekali kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana saudari telah menyertai kami di MBI. Semasa pendaftaran, saudari akan menerima sms daripada server yg menyatakan bahawa pendaftaran saudari telah berjaya. Harap maklum.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  24. JACK says:

    SAYA NAK TANYA PASAL STOK DIGI…
    DIGI DA OK KE STOKNYE?
    TQ

  25. mbic says:

    Saudara Jack,

    Stok Digi untuk pagi ini hanya tinggal sedikit shja lagi. Mungkin pihak pengurusan akan menambahkan stok Digi semula sekiranya masih belum cukup kuota transaksi Digi untuk hari ini. Namun begitu, encik boleh mencuba. Sekiranya berjaya, maka masih ada stok Digi. Harap maklum.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  26. umar says:

    Oriat kita akan cuba ya.Tq.

  27. acoi says:

    akum en ajismee.maaf sy ingin bertanya 1 soalan. contohnya saya telah mejadi ahli lepas tu dlm sbln saya ingin berhenti dan baki kredit saya masih ada RM30.30. bagaimana caranya utk saya dptkan semula duit itu kerana kalau nk jual pun mungkin xblh sbb ada sen2.maf saya cuma bertanya.

  28. azhari abd aziz says:

    Salam,saya dah lama joint jual prepaid ni..MBI ni dari segi komisen nya alhamdulillah bagus..MAXIS 4% ,CELCOM 5%,DIGI 1% .dan yang bestnya tak ada charge sms masa reload tu..Cuma klu boleh pihak syarikat kena lihat dari segi topup deposit tu…Rasanya 1-2 jam delay tu…terlalu lama..Contohnya kalau mobile money ianya tak sampai seminit…Saya bukan nak bandingkan cuma untuk future tu MBI kena improve sebab bisnis ni berasaskan emobile commerce jadi system mesti cekap dan cepat…Anyway TAHNIAH harap MBI terus BERJAYA dan study for best service.THANKS…

  29. mbic says:

    Wsalam
    Saudara Acoi,

    Sekiranya saudara tidak ingin meneruskan perkhidmatan bersama-sama kami lagi, kami galakkan supaya anda menggunakan keseluruhan baki yg masih tinggal dalam akaun anda supaya kami tidak perlu memindahkan wang tersebut ke dalam akaun bank anda (sekiranya jumlah masih banyak seperti RM50,RM100 dll). Untuk baki yg masih tinggal dalam jumlah sen itu,adalah tidak memadai bagi kami untuk melakukan pemindahan wang kpd saudara dalam jumlah yg sebegitu kecil.

    Namun begitu, semuanya terpulang kpd saudara sendiri sekiranya mahu menghalalkan baki sen itu kpd kami atau saudara mahu kami memulangkan baki sen itu kpd saudara. Kami tidak mempunyai apa-apa hak untuk menghalang memandangkan baki yg masih tinggal itu (walau sekecil mana pun jumlahnya) adalah tetap diakui sbgai hak milik saudara. Harap maklum.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  30. mbic says:

    Wsalam
    Saudara Azhari,

    Pertama sekali kami ingin mengucapkan terima kasih kerana memilih kami sebagai rakan niaga anda. Untuk pengetahuan saudara, pihak mobile money menggunakan satu sistem server untuk memproses penambahan deposit agennya. Manakala kami masih menggunakan sistem manual, yg mana kami sendiri yg akan memproses penambahan deposit agen-agen kami.

    Namun begitu, kami sedang berusaha gigih untuk mempertingkatkan kualiti perkhidmatan kami untuk memberi perkhidmatan terbaik kpd agen-agen kami untuk kepuasan bersama. Terima kasih atas keprihatinan dan cadangan saudara kepada kami, akan kami jadikan sebagai landasan supaya kami dapat sama-sama berjaya seperti usahawan Bumiputera lain, dan begitu jugalah harapan kami terhadap agen-agen yang telah menyertai kami di sini.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  31. mayel555 says:

    Salam,

    Lama tak bagi feedback..

    Saya dah selesa dengan syarikat MBI. Semoga terus sukses. Promo sikit… kepada bakal-bakal agen yang berminat di Sarawak boleh sms/hubungi 0138179300

    Bersama2 maju dalam perniagaan mobile ini. terima kasih

  32. mbic says:

    Wsalam
    Saudara Mayel555,

    Terima kasih atas sokongan anda. Kami amat menghargai segala respon daripada agen-agen kami sekalian. Semoga saudara juga akan turut berjaya dalam perniagaan saudara. Terima kasih.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  33. nOor.. says:

    boleh ke sy nak byar yuran pendaftaran dan modal melalui Online banking maybank2u.com??

  34. nOor.. says:

    New 3rd Party Account Transfer
    Amount: RM150.00 Status: Successful
    Reference number: 1290534106
    Transaction date: 18 Jan 2009
    Transaction time: 23:20:23

    From Account 113015175849 SA

    To 3rd Party Account Number: 563064116154
    Account Holder Name: AHMAD AJISMEE BIN MOHAD

    Saya telah mmbuat pembayaran pendaftaran Rm35.00 Dan Penambahan Modal Rm115.00
    Sila Daftarkan sy
    SMS jg telah dhantar pada 013-9987499

  35. MBI Communication says:

    Saudari Noor,

    Terima kasih kerana menyertai kami di MBI COMMUNICATION, sokongan saudari amat kami hargai. Selamat datang ke MBI COMMUNICATION.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  36. nOor.. says:

    mcam mana caranya sy nak memulakan bisnes ni??macam mana caranya sy nak buat easyreload ni??ad x ruangan yang memaparkan cara2 untuk easyreload??

  37. MBI Communication says:

    Saudari Noor,

    Sila rujuk di ruangan ‘Manual Dealer Baru’.Harap maklum.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  38. ady221 says:

    **~~^^^SELAMAT PENGANTIN BARU- AJISMEE^^^~~**
    Semoga diberkati ALLAH hendaknya dan berbahagia hingga ke anak cucu. semoga servis bertambah baik selepas kahwin.

  39. nora says:

    salam.. sy student udm. alhamdulillah, slpas mnjadi dealer 2 bulan lalu, masalah sy dari segi kewangan agak berkurangan. terima kasih mbi. semoga Allah mmberkati kita semua. amin.

  40. AHMAD TARMIZI BIN ISMAIL says:

    Assalamualaikum…
    Saya telah bank in seperti maklumat di bawah
    Maybank2u.com
    msg: 3rd Party Funds Transfer- RM 135.00
    successful on 12 Oct 2009
    15:07:15. TQ
    Pendaftaran RM 35.00 dan penambahan modal RM 100
    sms juga telah dihantar ke 013-9987499
    Sila daftarkan saya. Terima kasih.
    Semoga MBI terus maju dan berjaya.

  41. ROZITA MOHAMAD says:

    en.sy telah daftarkan ajen baru atas nama hamidah bte pairon.jika segala urusan pendaftaran telah selesai boleh en beritahu saya tq

  42. saiful says:

    bleh tak sy daftar 2 akaun??

    • MBI Communication says:

      Saudara Saiful,

      Agen-agen yang telah berdaftar dengan kami boleh menggunakan beberapa akaun yang berlainan utk urusan transaksi tambah nilai kpd pelanggan. Untuk maklumat lebih lanjut, encik boleh hubungi kami (samaada melalui sms atau panggilan telefon) ke 0139987499. Harap maklum dan terima kasih.

      MBI COMMUNICATION
      -Satisfaction for Mutual Benefits-

  43. MBI Communication says:

    Salam
    Saudara Johan,

    Utk pengetahuan saudara, pemprosesan deposit agen bergantung kpd kadar sibuknya hari tersebut dengan penambahan deposit daripada tiga ribu orang agen yang telah berdaftar dgn kami. Oleh itu, deposit akan dimasukkan secara mengikut giliran masing-masing ke akaun agen-agen yang telah membuat penambahan modal pada hari itu. Kami meminta kerjasama daripada saudara untuk bersabar sekiranya deposit encik lambat diproses. InsyaAllah, deposit saudara akan tetap kami proses pada hari tersebut juga sekiranya saudara telah bank in sebelum waktu operasi pejabat kami ditutup.

    Untuk memudahkan urusan kami dan memberi kepuasan di pihak saudara, amatlah dialu-alukan supaya saudara memberi nama penuh saudara, beserta dengan no tel yg telah didaftarkan dengan kami agar kami dapat berusaha mempercepatkan kemasukan deposit ke akaun saudara kelak. Kerjasama dan kesabaran saudara amat kami hargai dan diucapkan ribuan terima kasih.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  44. mohamad says:

    berapakah minima modal permulaan + yuran daftar yang boleh dibank ini?

  45. mohamad says:

    bolehkan saya daftar sebagai dealer baru tanpa agen yang perkenalkan?

    • MBI Communication says:

      Salam
      Saudara Mohamad,

      Sebagai modal permulaan, saudara boleh bank in sejumlah wang ke akaun kami iaitu serendah dari RM50, yang mana RM35 darinya akan ditolak sebagai yuran pendaftaran, manakala baki selebihnya iaitu RM15 akan dipindahkan ke akaun deposit tuan sebagai modal permulaan untuk membuat transaksi kpd pelanggan melalui urusniaga easyreload.

      Saudara juga boleh mendaftar tanpa ada agen lain yang memperkenalkan saudara. Sekian, terima kasih dan harap maklum.

      MBI COMMUNICATION
      -Satisfaction for Mutual Benefits-

  46. kee says:

    camna nak tukar no pin

    • MBI Communication says:

      CARA MENUKAR KOD PIN ANDA

      Langkah Menukar No Pin 123456 Kepada No Pin Pilihan Ahli Adalah Seperti Berikut:

      Pin 123456 NoPin Baru

      Contoh Taip:
      Pin 123456 567890

      HANTAR Kepada No Gateway

  47. Qaseh Balqis says:

    salam..
    bgaimana caranya sya nk daftar tanpa agen yg mmperknalkn? adakah cra ny msh sama cuma tak perlu taip nama agen tersebut?

    • MBI Communication says:

      Wsalam
      Saudari Balqis,

      Ya,caranya sama sahaja cuma tidak perlu menulis nama agen yg mperkenalkan. Saudari hanya tinggalkan kosong, atau menulis ‘tiada’ dlm sms maklumat bank in utk pendaftaran itu. Terima kasih.

      MBI COMMUNICATION
      -Satisfaction for Mutual Benefits-

  48. Qaseh Balqis says:

    salam..
    Saya telah bank-in rm100 utk pndaftaran n deposit sebentar tadi..
    Sila Daftarkan sya
    SMS jg telah dhantar pada 013-9987499..
    TQ.

  49. fazz says:

    salam..sy x berapa jelas dgn proses pendaftaran ahli baru.
    sy mengetahui maklumat hanya di internet,dan brhasrat ingin mendaftarkn sebagai ahli baru.masalah sekarang,tiada siapa yang memperkenalkan saya,jadi…kat ruangan agen yang memperkenalkan agen baru tu,sy perlu isikan jgak ke?

  50. MBI Communication says:

    Wsalam
    Saudari Fazz,

    Saudari tidak perlu menulis nama agen yg mperkenalkan dalam sms maklumat bank in itu. Saudari hanya tinggalkan kosong, atau menulis ‘tiada’ dlm sms maklumat bank in utk pendaftaran itu. Terima kasih.

    MBI COMMUNICATION
    -Satisfaction for Mutual Benefits-

  51. lina says:

    assalamualaikum…bukankah yuran pendaftaran utk agen topup ni RM 35..dah turun harga yer?

    • MBI Communication (TR0101194-X) says:

      Wsalam
      Saudari Lina,

      Ya, yuran pendaftaran sebelum ini adalah RM 35. Namun begitu pihak kami telah menurunkan yuran pendaftaran menjadi RM 25 sahaja bermula 01 November 2010 yang lepas. Harap maklum dan terima kasih.

      MBI COMMUNICATION
      -Satisfaction for Mutual Benefits-

  52. CINDY PRISILLA BINTI USMAN says:

    sy da hantr msj pendftaran semalam dan msh xda apa-apa maklum balas…tq

    • MBI Communication (TR0101194-X) says:

      Saudari Cindy,

      Untuk pengetahuan cik, kami sudah mendaftarkan cik pada 3 Januari 2010 yang lepas. Apa-apa masalah sila sms kami secara terus ke nombor 0139987499. Kerjasama dari pihak cik amat kami hargai, terima kasih.

      MBI COMMUNICATION
      -Satisfaction for Mutual Benefits-

  53. izzat says:

    salam,
    sy agak berminat nk join biz topup ini, tetapi ada beberapa soalan,
    1. Berapakah komisen bila kita bawa 1 agen bawah kite?
    2. berapakah komisen jika agen bawah kite aktif?
    3. Berapakah jumlah had utk jd agen kita pula?

    minta emelkan kepada saya segera…Tq

    • MBI Communication (TR0101194-X) says:

      Wsalam
      Saudara Izzat,

      Kami baru sahaja mengemelkan maklumat tambahan berkenaan pakej yang kami sediakan ke alamat emel saudara. Terima kasih kerana berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang perkhidmatan kami. Kami amat mengalu-alukan penyertaan saudara bersama-sama kami. Terima kasih sekali lagi.

      MBI COMMUNICATION
      -Satisfaction for Mutual Benefits-

  54. Wan Hassan says:

    Assalamualaikum…
    Saya telah bank in seperti maklumat di bawah:

    Amount: RM35.00
    Status: Successful
    Reference number: 1461246311
    Transaction date: 17 Jan 2011
    Transaction time: 20:51:58
    From Account: 151101010555 WSA

    To Favourite 3rd Party Account: 563064116154 AHMAD AJISMEE BIN MOHAD
    Account Holder Name: AHMAD AJISMEE BIN MO
    Recipient email: mbi.reload@gmail.com
    Effective date: Today
    Description of transaction: registration for membership.

    SMS juga telah saya hantar ke: 013-9987499.
    Sila daftarkan keahlian saya.
    Terima Kasih.

  55. nur says:

    salam………..
    saya baru nak menyertai bisnes ini…..selepas memasukkan duit Rm100 ke dalam akaun MBIC apa langkah seterusnya?,saya kurang faham.

    • MBI Communication (TR0101194-X) says:

      Wsalam
      Saudari Nur,

      Selepas bank in, cik bolehlah smskan kepada kami maklumat tentang kemasukan duit itu ke akaun kami. Menggunakan format,

      MBIDAFTARNo Tel cikNama penuh cikNama bank yang digunakan utk bank inTarikh dan masa yang tertera pd slip bankJumlah yang dimasukkan ke akaun kami dan hantar ke 0139987499.

      Utk maklumat lebih lanjut cik boleh rujuk ini http://www.topup2020.com/index.php?p=40

      MBI COMMUNICATION
      -Satisfaction for Mutual Benefits-

  56. nur says:

    salam,.nama penuh agen yang memperkenalkan agen baru tu boleh saya tahu siapa? maksud saya,agen yang diberitahu itu adakah orang yang dah lama dalam bisnes topap memperkenalkan agen baru iatu cth:(saya)…segeralah jawab pertanyaan saya…saya berminat ingin membuat bisnes topap….

    • MBI Communication (TR0101194-X) says:

      Jika tiada agen yang memperkenalkan saudari, saudari hanya perlu kosongkan ruangan tersebut. Harap maklum dan terima kasih kerana berminat untuk mengetahui tentang kami dengan lebih lanjut.

      MBI COMMUNICATION
      -Satisfaction for Mutual Benefits-

  57. ida says:

    saya pernah menjual topap melalui tuan sebelum ini, namun saya memberhentikan perkhidmatan itu slame setaun.. kalu saya nak sambung balik kna dafa sekali lagi ke? terima kasih

  58. amelia says:

    Assalamualaikum…
    sy baru nak jd agen topup ni.masih boley lg ke?

  59. ajb says:

    CARA penghantaran mengunakan YM blh x?

  60. ajb says:

    saya telah mendaftar pada 30.12.11 mengunakan no 0177680706….

    saya telah membuat pembayaran RM15 dan RM15 sbgai modal….pada akaun AHMAD AJISMEE MOHAD…

    sila daftarkan saya…thank you

  61. Iman says:

    nak tanya yer,,,,peniagaan ni masih aktif ker…bukan ape…nak mendaftar jadi agen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s